Vitajte, môžete sa prihlásiť alebo vytvoriť účet.
REKLAMAČNÝ PORIADOK spoločnosti
Proma-Energosystémy spol. s r. o.
Reklamačný poriadok vychádza z ustanovení vzájomne súvisiacich zákonov z oblasti obchodného
a občianskeho práva, ktoré predstavujú Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, Zákon č.
634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, Zákon č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú
vadným výrobkom a Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
1. ZÁRUČNÉ DOBY
Záruka sa vzťahuje v zmysle obchodného zákonníka na 2 roky odo dňa odberu tovaru.
Záruka sa nevzťahuje na výrobky:
- poškodené v dôsledku nesprávneho skladovania, prepravy a manipulácie u kupujúceho,
- nevhodne použité,
- neodborne a nekvalitne aplikované
2. VADY TOVARU
Dodaný tovar má vady ak nezodpovedá druhu, množstvu, akosti alebo vyhotoveniu, ktoré určuje
objednávka potvrdená predávajúcim.
Za vady tovaru, ktoré vznikli vplyvom nevhodného spôsobu skladovania a manipulácie u kupujúceho
po jeho dodaní, predávajúci nezodpovedá.
3. NÁROKY Z VÁD TOVARU
Ak dôjde k vadnému plneniu zo strany predávajúceho, kupujúci má právo požadovať odstránenie vád:
- dodaním náhradného tovaru,
- opravou, ak sú vady opraviteľné,
- poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny.
Pri dodaní náhradného tovaru je predávajúci oprávnený požadovať vymieňaný pôvodne dodaný tovar
v stave a množstve v akom bolo dodané kupujúcemu, ak k tomu nebránia iné okolnosti. Len po
vrátení tovaru na sklad predávajúceho sa pristúpi k náhradnému plneniu.
Kupujúci pri odstránení vád nesmie vykonať opravy bez súhlasu predávajúceho na jeho účet.
Pri poskytovaní zľavy sú rozhodujúce cenové pomery v čase fakturovania tovaru.
4. TERMÍNY UPLATNENIA REKLAMÁCIÍ
Kupujúci musí uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu nasledovne:
- u zjavných vád najneskôr do 2 dní od termínu prevzatia dodávky,
- u zjavných vád, ktoré zistil na základe oznámenia spotrebiteľa pred použitím tovaru, do 2 dní
od tohto oznámenia, maximálne však do 90 dní odo dňa, keď mu predávajúci tovar dodal,
- u skrytých vád v kvalite tovaru z hľadiska funkčnosti, ktoré sa zistia až pri spracovaní tovaru,
do 2 dní po ich zistení a oznámení zákazníkom.
Ak má tovar zjavné vady, kupujúci musí v reklamovanom množstve poskytnúť k prehliadnutiu
predávajúcemu, ak sa nedohodnú inak.
5. FORMY UPLATNENIA REKLAMÁCIÍ
Kupujúci pri uplatnení písomnej reklamácie je povinný predložiť:
- názov a miesto kupujúceho a spotrebiteľa, meno kontaktnej osoby, číslo telefónu,
- fotodokumentácia, min. 5 záberov (e-mailom),
- doklady dodací list, faktúra resp. účet reklamovanej dodávky,
- štítky z balíkov výrobku
V prípade neúplného predloženia potrebných dokladov predávajúci začne reklamačné konanie po ich
doplnení, o čom písomne informuje kupujúceho.
6. POSTUP RIEŠENIA REKLAMÁCIÍ
V prípade, že reklamácia si nevyžaduje vykonanie miestnej prehliadky predávajúci dorieši reklamáciu do
troch pracovných dní, ak boli predložené kompletné podklady podľa bodu 5.
V prípade, že predávajúci sa rozhodne pre vykonanie miestnej prehliadky, bude vykonaná po dohode
s kupujúcim do 5 pracovných dní. Predávajúci si vyhradzuje právo na stanovenie termínu posúdenia vád,
závislého od klimatických podmienok podľa charakteru reklamácií. Z rokovania medzi zástupcami
predávajúceho a konečným odberateľom sa napíše „Zápis z reklamačného konania“ ktorý musí
obsahovať konkrétnu špecifikáciu reklamovaných chýb, jednoznačné závery a podpisy obidvoch strán. Ak
sú závery jednoznačné, predávajúci dorieši reklamáciu do troch pracovných dní od dňa vykonania
miestnej prehliadky.
V prípade, že závery vyplývajúce zo zápisu nie sú jednoznačné, reklamácia bude ďalej riešená v zmysle
príslušných ustanovení obchodného zákonníka.
7. KONTAKTY
Proma – Energosystémy spol. s r.o.
Bytčická 89
010 09 Žilina
Ing. Milan Krasňan
Telefón : 041/7248 777
Fax: : 041/7248 777
Mobil : 0905/803 492
e-mail : krasnan@promaenergo.sk
Ing. Milan Krasňan
riaditeľ spoločnosti
© PROMA - ENERGOSYSTÉMY, spol. s r.o., NajReklama.sk - tvorba eshopu